De Falklands - Reisverslag uit Port Stanley, Falkland Eilanden van Gabi Baartman - WaarBenJij.nu De Falklands - Reisverslag uit Port Stanley, Falkland Eilanden van Gabi Baartman - WaarBenJij.nu

De Falklands

Door: henkengabi

Blijf op de hoogte en volg Gabi

11 Januari 2012 | Falkland Eilanden, Port Stanley

11-01-2011

Dag 6

Na alle waarschuwingen van gisterenavond toch een beetje bang geworden voor het slechte weer….maar volgens mij hebben ze ons flink in de maling zitten nemen om ervoor te zorgen dat we er niet te lichtjes over zouden denken. Maar we hebben weer prinsheerlijk geslapen. Wel een beetje geschommel dat hoort er natuurlijk bij…maar verder niets aan de hand.

Even onder de douche, haren wassen en jezelf een beetje in balans houden is wel even wennen. Een hand in het haar en de andere om jezelf tegen te houden…dat werkt niet….dus maar gewoon tegen de wand gaan staan. En dat ging prima.

Het wordt vandaag een hele dag varen….niet even aan land, we gaan zelf alleen maar zee zien om ons heen….klinkt best saai….maar de dag vliegt voorbij….ontbijten, lezing over de Falkland Eilanden, laarzen passen, lunch, uitleg over hoe we in en uit de zodiacs moeten stappen, lezing en filmpje over albatrossen, daarna weer een lezing over de verschillende vogels die op de Falklands voorkomen, en een uitleg over wat we morgen gaan doen. Want dan gaan we aan land op de Falkland Eilanden !!!

West Point Island en Carcass Island zijn de twee eilanden die we morgen gaan bekijken…de verhalen erover klinken goed, en we kunnen niet wachten tot het morgen is. Vanavond voor de zekerheid nog even accu’s voor de fototoestellen opgeladen en extra geheugenkaartjes pakken en dan….mag het gaan gebeuren.

Tussen alle lezingen in hebben we natuurlijk ook lekker rondgelopen op de Plancius. En ja, het is ook echt rondgelopen…want zelfs hier op het schip laat het richtingsgevoel mij in de steek. Ik heb al in de keuken, het washok en het dek voor de staf gezeten.

• 15 Januari 2012 - 00:19

Pa En Ma, Maassluis:

zet net alles uit ( bijna) nog even mail kijken ..en ja hoor een berichtje van jullie.. ppff..Fijn hoor..
    gelukkig dat het slechte weer dan toch meeviel.. maar dat de boot zo schommeld....hhaa goed vast houden he..! wat zullen jullie een moois zien zeg !!.. we lezen/ we volgen jullie met de rode STIP !! hihi.. en nu alleen maar volle zee..liefs van ons..alles oke hoor !! knuff voor jullie..xx