Terug in Ushuaia met extra "bagage" - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Gabi Baartman - WaarBenJij.nu Terug in Ushuaia met extra "bagage" - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Gabi Baartman - WaarBenJij.nu

Terug in Ushuaia met extra "bagage"

Door: henkengabi

Blijf op de hoogte en volg Gabi

28 Januari 2012 | Argentinië, Ushuaia

Dag 23

Vrijdag 28 januari 2012

En dan zijn we gewoon weer in Ushuaia!

Ik kan je zeggen, dat is eigenlijk wel vreemd, 19 dagen geleden op de Plancius welkom geheten, hut 404 ons eigen gemaakt (heerlijk om je af en toe even terug te trekken), kennis gemaakt met zoveel verschillende mensen en nationaliteiten, maar vooral zoveel moois gezien.

Wanneer je een reis maakt, dan probeer je altijd dat wat het meeste indruk heeft gemaakt als hoogtepunt te beschrijven. De hele reis was natuurlijk geweldig, maar er zijn twee dagen die er met een gouden randje bovenuit komen, de middag bij St. Andrew’s Bay met de duizenden koningspinguïns en de sprookjeswereld van Charlotte Bay.

Maar deze reis had natuurlijk niet zo geweldig kunnen zijn zonder de mensen die zich voor ons hebben ingezet, de geweldige bemanning van de Plancius. Het schip zelf is ook fantastisch, alles trotserend vaart het schip gewoon rustig maar gestaag verder over de Antarctische zeeën. Ik heb me geen moment onveilig gevoeld, ook al zit je midden op zee, kilometers van de bewoonde wereld.

Deze reis heeft al onze verwachtingen overtroffen (en ja, die waren heel hoog)…
het was FANTASTISCH.

Rond 11 uur vertrekt de vlucht weer naar Buenos Aires, hier nog even een paar dagen lekker ontspannen.
Een beetje rondgekeken in het winkelcentrum Abasto dat tegenover ons hotel zit. Denk dat ze hier de ideale combinatie voor winkelen met kinderen hebben gevonden, er zit een heel speelparadijs op de bovenste verdieping. Reuzenrad, boot, je kunt het zo gek niet bedenken of het zit er. De winkels zijn allemaal super sjiek, dus het is wel bij rondkijken gebleven.

En voor de avond, ja, dan weten jullie natuurlijk wel wat er op het menu stond…haha.

• 29 Januari 2012 - 18:10

Pa En Ma,maassluis:

lieve Gabi en Henk...wat geweldig om te lezen hoe jullie "intens ",( is er nog een ander woord voor?) hebben genoten !!
    en whooohoo ,de fotoos zeggen heel .heel veel , wat onbeschrijflijk mooi ...
    de ANTARCTICA reis met de PLANCIUS ..

tot snel..kinders...knuff

• 29 Januari 2012 - 18:14

Anja:

Wat een verrassing elkaar even snel gesproken. Tot dinsdag

• 30 Januari 2012 - 20:09

Carla Den Besten:

Hai Henk en Gabi, jullie zijn inmiddels al bijna terug maar ik vond net pas, nadat Hans aangaf dat jullie op internet de reis bijhielden, deze blog. Ik heb 'm een beetje 'doorgebladerd' en, als 'Happy Feet' liefhebber, vind ik alleen de foto's met de keizerpinguiins al grandioos mooi om te zien. Onwerkelijk om daar mijn plaatsgenoten en collega bij te zien staan..., zoiets zie je toch alleen maar op TV in Frozen Planet of zoiets... Wat moet dit allemaal een enorm mooie ervaring zijn..., ik ga zeker alles lezen wat jullie geschreven hebben, een beetje meegenieten...
    Dank dat jullie dit willen delen !

• 30 Januari 2012 - 21:06

Carla Den Besten:

...sorry, geen keizer maar koningspinguins begrijp ik nu... Ondertussen alles gelezen..., ben er stil van...

• 31 Januari 2012 - 17:32

Nel Den Boer:

Ik weet niet wanneer jullie thuiskomen, maar hele goede thuisreis gewenst. Heb genoten van jullie reisverslagen en foto's. PRACHTIG!!!!!

• 03 Februari 2012 - 22:04

Ria Den Hollander:

Wat een geweldige reis en wat een mooie foto,s, ik ben erg benieuwd naar jullie fotoboek.

• 08 Februari 2012 - 20:36

Saam:

Hallo Henk & Gabi,

Wat een mooie & leuke verhalen hebben jullie geschreven. Geweldig. En ook de fotos. Oh super allemaal. Via via ( je moeder - collega-vriendin ) ben ik aan jullie reisblog gekomen. Echtsuper leuk, te meer daar wij 17febr richting antartica vertrekken! Na t lezen van jullie verhalen heb ik eigenlijk wel nog paar vragen, zouden we misschien even kunnen contacten (mail/telf?) zou fijn zijn. Groet saam

• 01 Maart 2012 - 20:44

Henk En Dicky Möhle:

We hebben al jullie verhalen gelezen, heel herkenbaar.
    Je kunt het gewoon niet navertellen, zelfs met de foto's niet, je moet het echt met eigen ogen gezien hebben en ervaren.
    Paaseiland is een aanrader, vooral als je er begin februari bent wanneer het jaarlijkse feest daar plaats vindt.