Afscheid van Antarctica - Reisverslag uit McMurdo Station, Antarctica van Gabi Baartman - WaarBenJij.nu Afscheid van Antarctica - Reisverslag uit McMurdo Station, Antarctica van Gabi Baartman - WaarBenJij.nu

Afscheid van Antarctica

Door: henkengabi

Blijf op de hoogte en volg Gabi

27 Januari 2012 | Antarctica, McMurdo Station

Dag 22

Donderdag 27 januari 2012

Vandaag de laatste dag, ’s ochtends worden we nog even verwend met flink geschommel, het douchen eiste enige evenwichtsoefeningen en het inpakken van de tassen maar even uitgesteld.
Maar ’s middags wat een weertje, we zijn heerlijk op het dek gaan zitten, stonden we hier 2 dagen nog met handschoenen, muts, ski-jack en skibroek, nu zitten we lekker in ons T-shirtje. Na de ervaring van de eerste dagen hier in de zon wel goed ingesmeerd, want dat moeten we niet meer hebben.

Er wordt vandaag voor de laatste keer een bijeenkomst in de lounge georganiseerd, in allerlei talen wordt er een bedankje richting het personeel uitgesproken onder het genot van een glaasje champagne

En dan…nog 1 keer eten, en het is nog steeds goed, ik weet niet hoe ze het bewaren, maar mijn kropjes sla zien er na 18 dagen toch niet zo lekker meer uit, eigen lijk weet ik dat niet, heb ze dan al lang weggegooid.

Nog laatste drankje in de bar en dan lekker slapen.