Een slapende Drake Passage - Reisverslag uit McMurdo Station, Antarctica van Gabi Baartman - WaarBenJij.nu Een slapende Drake Passage - Reisverslag uit McMurdo Station, Antarctica van Gabi Baartman - WaarBenJij.nu

Een slapende Drake Passage

Door: henkengabi

Blijf op de hoogte en volg Gabi

26 Januari 2012 | Antarctica, McMurdo Station

Dag 21

Donderdag 26 januari 2012

Vandaag is weer een echte zeedag. Dus wat later opgestaan, ontbijten, lezing van Dmitri gevolgd over walvissen, foto’s geschoond, lekker in mijn boek gelezen (wel vreemd het is een dwarsligger en dat leest wel raar) en de verslagen van de laatste dagen zitten typen. We hebben natuurlijk weer aardig wat foto’s gemaakt. Tussendoor regelmatig wat verwijderd, maar we hebben er nu nog 3.400. Ik heb ook gelijk wat foto’s apart opgeslagen, zodat ik, wanneer we weer in Buenos Aires zijn gelijk wat foto’s op de site kan zetten.

Hopelijk staat er nog net voldoende tegoed op ons internetaccount om de laatste verslagen vanaf zee aan jullie te laten lezen.

Ik weet trouwens niet waar al die spookverhalen van de Drake Passage vandaag komen, heb ook wel eens gelezen over Drake Lake en daar lijkt het meer op. We hebben nog niet eerder zo rustig gevaren.

De temperaturen zin hier eigenlijk heerlijk geweest. Natuurlijk, de wind was wel koud, maar met muts, jas, thermoondergoed en skibroek is het prima te doen geweest. Alleen gisteren was het wat kouder omdat het ook een beetje regende, maar verder, ik denk dat we het thuis kouder hadden gehad.

Maar om eerlijk te zijn, ik kijk ook nog wel even uit naar de dagen vanaf zaterdag in Buenos Aires, weet niet hoe het weer daar nu is, maar toen we daar vertrokken was het 37 graden, dat hoeft niet, maar met 30 graden klagen we zeker niet.

• 26 Januari 2012 - 20:30

Pa En Ma, Maassluis:

hhaaa...fijn .. nog een verslag van jullie..
    super dat de "DRAKE" rustig verloopt ..wat een fotoos hebben jullie gemaakt, hopen natuurlijk snel wat te zien.. en wat jullie allemaal meegemaakt en gezien hebben.. wat enorm zal dat zijn !..

...
    kan me wel voorstellen dat je dan eigenlijk ook wel een beetje naar de warmte gaat verlangen.. 30 graden ..nou wat dat betreft.. geniet dan daar ook maar even van .. want bij ons gaat het echt vriezen..en gaat het superkoud worden.!!
    wat een wereld he !! liefs van ons ..knufff..

• 26 Januari 2012 - 21:12

Marja:

Hoi Gaby en Henk,
    Helaas zijn de verhalen over de pinguïns en andere arctische dieren nu waarschijnlijk over. Maar wat hebben jullie mooie dingen gezien en beleeft. Ben ook reuze benieuwd naar de foto's. Maar wat een kou zeg, het lijkt me heeerlijk om naar de 30 *C in Argentinië te gaan. Nog een fijne reis verder.

• 27 Januari 2012 - 06:50

Elly:

Hallo Gaby en Henk,

bedankt voor de informatie over de pleisters!
    Onze dochter zal ze zeker uitproberen!
    Zo te zien heeft Henk ze nu niet echt nodig gehad maar dat is natuurlijk alleen maar positief.
    Wat kun jij trouwens alles wat je ziet en meemaakt goed op papier zetten! Het is een genot om dit te lezen.
    Ik ben heel toevallig op jullie site terecht gekomen omdat ik op zoek was naar verhalen over reizen naar Antartica.
    Nog een mooi slot voor jullie reis en kom gezond weer thuis!

Groetjes,
    Elly uit Venray