Zee - Reisverslag uit McMurdo Station, Antarctica van Gabi Baartman - WaarBenJij.nu Zee - Reisverslag uit McMurdo Station, Antarctica van Gabi Baartman - WaarBenJij.nu

Zee

Door: henkengabi

Blijf op de hoogte en volg Gabi

14 Januari 2012 | Antarctica, McMurdo Station

Dag 9

Zaterdag 14 januari 2012

De eerste dagen viel het best mee, het weer was redelijk en de zee glad. Maar daar is gisterenavond verandering in gekomen. We hebben vannacht geen oog dichtgedaan. En wij waren niet de enige. Het schijnt nog erger te kunnen, maar het is niet echt ontspannend. Niet dat we er ziek van zijn, we voelen ons prima. Maar je wordt er gewoon een beetje gek van…alles gaat heen en weer, de ene keer kijk je door het raampje naar buiten en dan zie je alleen maar zee, en 5 tellen later, kijk je door hetzelfde raam naar buiten en zie je alleen maar lucht en dan weer zee en dan weer lucht en zo kan ik nog wel even doorgaan. En zo lig je dus ook in bed…op het ene moment lig je tegen de muur gedrukt en dan met de volgende golf…tegen de schotten aan de andere kant van het bed.

Maar ja, we weten waar we het voor doen, maar om nou te zeggen dat dit leuk is, nou nee. En gelukkig zijn we niet de enige, de meeste op de boot denken er net zo over als ons…we weten waar we het voor doen, want als we eenmaal tussen de 400.000 pinguïns op South Georgia staan, dan is de boottrip allang weer vergeten en blijft alleen het belangrijkste in ons geheugen gegrift staan….

Vandaag is dus alleen maar varen, eten en naar buiten kijken over de eindeloze zee, die af en toe wordt onderbroken door een paar dolfijnen en de albatrossen en stormvogels die ons vergezellen.

Ik heb net de stukjes van de afgelopen dagen op de site gezet en jullie stukjes gelezen. Leuk dat jullie zo met ons meeleven. Waarschijnlijk zijn we nog 2 of 1 keer in de gelegenheid om iets te plaatsen. Maar helaas waarschijnlijk zonder foto’s, we willen jullie graag laten zien welke mooie dingen wij al hebben gezien. Maar hier, zo bijna aan het einde van de wereld is het internet natuurlijk niet echt snel. Het plaatsen van 1 dag tekst duurde bijna 10 minuten en dan het gaat het erg snel met het aangekochte tegoed. En de prijs van het internetten komt overeen met de prijs van de reis. Maar ja, het is ook logisch, zo midden op de oceaan. Had niet eens verwacht dat het zou lukken.

Wanneer jullie mailen, dat heb ik geprobeerd te openen, maar het lukt echt niet. Dus dat wordt pas in Buenos Aires.

Gaan nu weer een poging doen om te slapen, zit trouwens een uurtje minder tijdsverschil nu tussen. South Georgia ligt weer in een andere tijdszone dan Argentinië. Als het goed is scheelt het nu maar 3 uur.

• 15 Januari 2012 - 20:07

Pa En Ma, Maassluis:

ppff.. wat een verhaal zeg..dat had maatje niet ingecalculeerd..zulk slecht weer!!..alhoewel het ook gezegd is tijdens de lezing aan boord van de Plancius in Nederland.......in je bed van de ene kant naar de andere!!..
    we hopen dat het weer stukken beter wordt kinders..en inderdaad , je bent het misschien snel vergeten als je tussen de echte prachtige wereld staat!Daar doen jullie het voor! en de zodiacs... Jessica en ik hebben vanmiddag met een bakkie nog effe zitten kletsen over die bootjes..hahah je weet hoe ze is..!?
    nee gekheid hoor.. we zijn zeer onder de indruk van jullie avontuur rond Antartica !! zeker jammer dat de fotoos niet gaan lukken zover !
    Morgen(maandag ) gaan jullie dus South Georgia meemaken,en de drie dagen erna ook.weer zoveel indrukken..hier alles oke.. gaat een beetje vriezen komende week -4 gr.
    is niks vergeleken met de kou bij jullie..lieverds.fijn dat we weer wat hebben gelezen.. ik stuur je een mailtje.. .over de dagelijkse dingen..!!
    nog veel moois de komende dagen ...we volgen de lijsten he.. dat snappie ! hahahaa... tot snel weer .. knufff van ons..liefs voor jullie..xx

• 16 Januari 2012 - 16:07

Jan En Jenny:

Hou jullie taai he ... jullie weten idd waar jullie het voor doen. Zoveel moois komt eraan.
    Grtz Jan en Jenny

• 16 Januari 2012 - 18:16

Anja:

Hee alles goed hier! Zaterdag heeft Demi een turneedstrijd gehad in Hellevoetssluis en ja hoor in de prijzen gevallen. Ze is 2 de geworden van de 32 meiden, je snapt Demi en haar moeder ( natuurlijk ook Paco, Verena en opa en oma) waren en zijn reuze trots op deze prestatie. Nu op naar de volgende ronde jawel in de stad Amsterdam..... O school gaat het het ook goed meer voldoendes dan onvoldoendes( is okk weleens andersom). Leuke stukjes van jullie en geniet. Ps Henk de moeder van Simon Rook is overleden. Rob gelukkig weer volop aan het werk en ik ook nog steeds. Groetjes van ons

• 17 Januari 2012 - 21:41

Jessica:

Wij zitten het ons hier voor te stellen...niet dat we daar rustig van worden natuurlijk...;) Wat een lange reis is het dan met niets anders om jullie heen dan...water. Ik hoop dat het inmiddels beter te doen en zijn de excusrsies een welkome afleiding. Hier alles prima, drukke weken op het werk (tja, wanneer niet :)). Sophie heeft afgelopen zaterdag gewonnen met 2-1, ze was er erg blij mee. Met Saar vandaag op het consultatiebureau geweest en voldoet aan alle normen. Haar taalontwikkeling is bovengemiddeld goed, weer zo'n kwebbelkont als zussie dus. Ik hoop dat jullie verder nog veilige bootmijlen tegemoet gaan. De meiden hebben het iedere dag over jullie en wij denken natuurlijk ook aan jullie. Dikke kus van ons allen.